روشی ساده و کارآمد برای تقدیر از کامنت دهندگان

31 08 2007

شاید شما هم مثل من تا امروز نمی دانستید گذاشتن کامنت در سایر وبلاگها برای گرفتن بک لینک در موتورهای جستجو کاری عبث و نا کارآمد است! اگر به این موضوع شک دارید را امتحان کنید.آدرس وبلاگ خود را وارد کنید و ببینید چند بک لینک از وبلاگهایی که در آنها نظر داده اید پیدا می کنید!!؟

اکثر سیستمهای وبلاگ نویسی نظیر وردپرس، بلاگر، مووبل تایپ، Typepad و … یک تکه کد به لینکهایی که در قسمت نظرات قرار دارند اضافه می کنند تا مانع دنبال کردن این لینکها توسط موتوهای جستجو شوند.دلیل این کار مبارزه با اسپم در کامنتهاست هر چند علی رغم این تدابیر اسپمینگ ادامه دارد. با هم از این آزار دهنده شویم!

این کد نابکار «rel=»nofollow نام دارد و بلای جان کامنت دهندگان است.اگر تا کنون نسبت به حذف آن اقدام نکرده اید درنگ نکنید و با روشی ساده لا اقل با ایجاد لینک بک به وبلاگ نظر دهندگان تقدیری کوچک از انها به عمل آورید!

روش حذف کد nofollow در وبلاگهای گوناگون:

وردپرس:

تذکر: متاسفانه این روشها شامل حال وردپرس دات کام نمی شود بلکه برای کسانی است که WordPress.org را روی هاست شخصی نصب کرده اند.

حذف این کد برای وردپرسیها بسیار آسان است. تنها کافی است پلاگین را نصب کنید تا به صورت اتوماتیک این کد از لینکهای نظرات حذف گردد.

بلاگر:

برای حذف این کد از وبلاگهای بلاگر وارد داشبورد خود شوید. به قسمت Layouts>>Template>>Edit Html بروید.قبل از ایجاد هر تغییر با کلیک کردن بر روی لینک Download Full Template از قالب خود پشتیبان بگیرید.

چک باکس Expand Widgets Template را که در بالای Edit Template Text Box قرار دارد تیک بزنید. حال به دنبال این تکه کد بگردید:

Remove Nofollow Attribute on Comments

کدی را که به رنگ قرمز نشان داده شده است حذف کنید.

مووبل تایپ:

اگر می خواهید این کد را از مووبل تایپ حذف کنید را ببینید.

دلایل ناکارآمدی کد nofollow :

  • این تگ ذاتآ برای مبارزه با اسپمینگ کامنتها بوجود آمده اما عملآ نتوانسته مانع اسپمرها شود.استفاده از ابزارهای ضد اسپم مانند کپچا، پرسیدن سوالاتی مانند ضرب و تقسیمات ساده قبل از پذیرفتن کامنت، استفاده از پلاگینهای Akismet و SpamKarma برای وردپرس و … بسیار مفیدتر از قرار دادن این تگ خواهند بود.
  • اگر کامنتهایتان را نظارت می کنید دیگر چه نیازی به این تگ دارید؟؟
  • از آنجا که این کد به صورت پیش فرض بر روی بسیاری از سیستمهای وبلاگ نویسی قرار دارد، بسیاری از بلاگرها ندانسته از آن استفاده می کنند.
  • قرار دادن کد Nofollow برای یک لینک به معنی آن است که شما به ان لینک اعتماد ندارید.شبیه آن است که شما دستتان را برای دست دادن به دوستتان دراز کنید اما در میانه کار دست خود را عقب بکشید، دستکش بپوشید و سپس دست دهید!!

بقیه دلایل را می توانید در اینجا بخوانید.نکته جالب این است که ویکی پدیا هم برای بخش External Links از تگ nofollow استفاده می کند.

منابع:

The Single, Most Profound Way To Thank Your Commenters

Remove Nofollow Attribute on Comments

Thirteen Reasons Why NoFollow Tags Suck

 


کارها

Information

16 responses

31 08 2007
بامداد

کارت درسته رفیق! خیلی جالب بود. فکر می‌کنی هیچ راه‌حلی برای وردپرس نداریم؟

31 08 2007
حامد

ممنون. به نکته جالبی اشاره کردید. در اولین فرصت حذفش می کنم

31 08 2007
hadi farnoud

let’s do follow

31 08 2007
alireza

خوشحالم اين مطلب تو وبلاگاي ما هم ترجمه شد… در ضمن براي كساني كه به اين حركت ميپيوندن يك نماد تهيه شده كه كساني كه بخوان ميتونن توي وبلاگاشون قرار بدن…
http://randaclay.com/blog/i-follow/

31 08 2007
علي جباري

من آدرس وبلاگم را جست و جو کردم. تمام کامنت هایی که آدرس وبلاگ من در آن ها بود، در نتایج گوگل ظاهر شد. چون گوگل کامنت ها را ایندکس می کند.
شاید منظورتان را درست متوجه نشدم.
منظور شما لینک وبلاگ من در قسمت نام من بود یا اینکه کلا کامنت ها در گوگل ایندکس نمی شوند؟

31 08 2007
lukadium

@ علی جباری:
علی جان من آدرس وبلاگت را در گوگل جستجو کردم و تنها نتیجه وبلاگ خودت بود.

اگر سورس همین کامنتی را که گذاشتی نگاه کنی nofollow را می بینی.

31 08 2007
lukadium

@ بامداد:
بامداد عزیز کار که نشد ندارد، ولی برای ایجاد تغییر در قالبهای وردپرس دات کام باید کمی سر کیسه را شل کرد! فکر کنم حدودا 10$ باید پرداخت کنی تا بتوانی قالب را ادیت کنی.

1 09 2007
IT Holics|What's Hot in Persian IT Blogs >> روشی ساده و کارآمد برای تقدیر از کامنت دهندگان >> By lukadium

[…] شاید شما هم مثل من تا امروز نمی دانستید گذاشتن کامنت در سایر وبلاگها برای گرفتن بک لینک در موتورهای جستجو کاری عبث و نا کارآمد است! اگر به این موضوع شک دارید جستجوگر وبلاگ گوگل را امتحان کنید.آدرس وبلاگ خود را وارد کنید و ببینید چند بک لینک از وبلاگهایی که در آنها نظر داده اید پیدا می کنید!!؟ اکثر سیستمهای وبلاگ نویسی نظیر وردپرس، بلاگر، مووبل تایپ، Typepad و … یک تکه کد به لینکهایی که در قسمت نظرات قرار دارند اضافه می کنند تا مانع دنبال کردن این لینکها توسط موتوهای جستجو شوند.دلیل این کار مبارزه با اسپم در کامنتهاست هر چند علی رغم این تدابیر اسپمینگ ادامه دارد. بیایید با هم از شر این تکه کد آزار دهنده خلاص شویم! (more…) […]

1 09 2007
پسر مریخی

بسیار عالی. من این اتریبیوت با مقدار nofollow رو می‌دیدم ولی هیچ وقت نرفتم دنبالش ببینم چیه. هرچند حدس می‌زدم برای موتورهای جستجو باشه. مرسی از مقاله‌ی کامل و جامعت. ;)

1 09 2007
MicroDump

ممنون من این کارو کردم

1 09 2007
علي جباري

لطفا بدون http جست و جو کنید. تمام کلمات موجود در کامنت ها در گوگل ایندکس می شوند.
نه فقط آدرس، بلکه کلمات را گوگل ایندکس می کند.
نتایج جست و جوی وبلاگ من

-همان طور که می بینید، اگر url وبلاگ من در کامنتی نوشته شده باشد، آن کامنت در نتایج گوگل ظاهر می شود.

1 09 2007
علي جباري

همین طور من جمله ی » کارت درسته رفیق» که آقای بامداد در اولین کامنت گقتند را همراه با wordpress جست و جو کردم. نتایج را ببینید.
کامنت آقای بامداد در نتایج گوگل وجود دارد.

1 09 2007
lukadium

علی جان مسلم است که googlebot نظرات را هم ایندکس می کند.بحث اصلی سر این بود که به لینکهای موجود در کامنتها چون تگ Nofollow دارند به دید کلمات ساده نگه میکند نه لینک!
ببین وقتی Googlebot وارد یک صفحه میشود بر حسب ارزشی که برای آن صفحه قایل است(پیج رنک وفاکتورهای دیگر) لینکهای موجود در ان صفحه را دنبال می کند و وارد ان صفحات میشود و انها را هم ایندکس میکند.اما لینکهایی که تگ nofollow دارند را به صورت کلمات ساده تفسیر میکند و انها را دنبال نمیکند.
بنابرین در واقع این لینکها هیچ ارزشی نخواهند داشت.اگر خواستی ببینی گوگل در کدام صفحات لینک تو را پیدا کرده و برای تو بک لینک حساب می شوند این Phrase را جستجو کن:

link:http://bikhoda.wordpress.com

این سرچ مثلا برای برای دکتر مزیدی که پیج رنک 4 دارد منجر به 229 نتیجه(بک لینک) میشود ولی برای من و تو که تازه کاریم ;) ….

اگر همین phrase را در یاهو جستجو کنی نتایج حاصله خیلی زیادترند. یعنی الگوریتم YahooSlurp
خیلی آسان تر یک لینک را برای تو بک لینک حساب میکند تا گوگل معظم له

2 09 2007
lord13

مثل همیشه مفید بود
من اصلا» نمی دانستم
موفق باشید

16 11 2007
میثم ضابط

با عرض پوزش من مخالف اینم که از تگ nofollow استفاده نکنیم.
شما که اینقدر تو سر موتور های جستجو و گوگل می زندید. ولی وقتی یه سرچ تو گوگل می کنید انتظار دارید مرتبط ترین نتایج را لیست کنه!
به نظر من تو هر صفحه ای فقط باید لینک های مرتبط با (موضوع) آن صفحه بدون اتربیوت nofollow وجود داشته باشد. قرار نیست به خاطر لطف به بازدیدکنندگان روبات ها را گول بزنیم.
یا حق…

14 04 2008
ارزو نیکی

سایت خوبی دارید

پاسخی بگذارید

